חיים כהן משחזר: כשהרב אלישיב גילה שמקליטים אותו

    ארי וידר 9 Comment on חיים כהן משחזר: כשהרב אלישיב גילה שמקליטים אותו
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההקלטות שנחשפו אמש מתוך שיחות של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בתוך ביתו, עוררו סערה רבתי גם בקרב מקורביהם של גדולי ישראל בהווה ובעבר שמודעים להשלכות המוסריות של הוצאת קלטות, והקלטות סתר מבתי הרבנים.

    רוב באי ביתם של גדולי ישראל מסרבים להתייחס בפומבי למקרה, חלקם מזועזעים וחלקם מדברים עימנו שלא לציטוט אך הם אינם רוצים להתבטא בפובמבי משום כבוד המעמד.

    גם חיים כהן, שהיה מאנשי ביתו הקרובים של מרן הגר"ש אלישיב זצ"ל מתקשה לשוחח על המקרה. "אני חש בושה בכלל לדבר על הנושא הזה" הוא אומר לאתר 'קול חי' "הדברים ברורים מאליהם".

    "הדברים פסולים ומדובר בגניבת דעת. לעשות שימוש בהקלטה מתוך הבית פנימה? כל רב לא היה מסכים לזה, ואני בטוח שאם מרן הרב עובדיה היה יודע שהדברים כאלה ייצאו הוא לא היה מסכים לכך. אין לי ספק בזה".

    חיים כהן נזכר במקרה שהיה אצל מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. "היה אדם שהיה שואל אותו בכל בוקר שאלה בהלכה. באחד הימים התברר לרב שהבן אדם מקליט אותו ומאז הוא סירב לענות. לעומת זאת כשהרב היה אומר שיעור בציבור הוא לקחת זאת בחשבון, אבל בתוך הבית פנימה? למי היה הווא אמינא בכלל?".



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      את מרן הסריטו בכל צעד ושעל והוא ראה וידע את זה ולא מחה כלל.
      כל 'גדול' וההנהגה שלו בכל עניין.
      ובנידון דידן לדעתי מרן בעצמו פועל משמיים שכל זה יתפרסם כדי לתקן את הטעות והעוול שבמינוי של דרעי. והלב של עם ישראל מרגיש ויודע. והתככנים הנוכלים והסחטנים יפלו ויבושו! ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר.
      כל בני מרן ז"ל וכל 'המועצת' ביחד- כולם כקליפת השום מול מרן בעצמו שאמר את מה שאמר. גם אם לא נוח להם עם ההקלטות.
      לא ניתן יהיה לעשות מוניפולציות על זכרו ולשאת את שמו לשווא!

    2. 7

      אם הרב אלישיב ככה כעס על הקלטה שאולי לגיטימית בזנושא הלכתי
      אז בנושא רגיש כמו שפורסם אתמול על אחת כמה וכמה

    3. 6

      חיים כהן? איפה נעלמת? בוא תעשה סדר בש"ס.

    4. 5

      אריה דרעי ביקש ממך להגיב?
      איפה היית עם הסיפור עד היום?
      אנחנו עם ישי ולא מעניין אותנו כלום.

    5. 4

      אותי אישית לא מעסיק מוסרי או לא כרגע כי לא אני המואשמת
      יותר מעניין לשמוע התייחסות/הסבר לסיבה שכך אמר מרן על דרעי.

    6. 3

      אנונימי אתה חצןף !הרב ידע שמצלמים אותו לשם אבטחה ולא בשביל לבזות אותו ! ובטח לא בשביל מקוםבכנסת חבל שאלי הפסיד את כל הסימפטיה שרחשו לו בציבור .! וה "ירחם עליו ועלינו

    7. 2

      תגובה למגיב מס' 1.
      ראשית, נכיר שאתה לא אובייקטיבי כלל, וכותב לא לענין. ואסביר:
      א. מה שהסריטו את הרב כל הזמן זה היה לצורך בטחונו האישי, ועוד סיבות כנראה, אך הקלטה זו היתה נפרדת לפי הבנתי.
      ב. זה ברור שמרן זצ"ל הרגיש "בבית", והוא לא חשש שמא הדברים שלו מוקלטים לצורך מסויים. כפי שמוכח בהקלטה זו, שהיא בעצם נשק יום הדין של מי שהזמין אותה.
      ג. הזלזול שלך בת"ח הוא מזעזע, וכנראה שלא גדלת על ברכי חכמים, ואם אתה כותב כך על ת"ח כנראה שאינך מבין כלום בגדלותם של ת"ח, וגם אם הם לא בדרגתו של מרן, זו חוצפה עזות ו"עם ארצות" לכתוב כך על ת"ח. חבל שאתה כותב שתויות ברה"ר. כדאי שתסתכל במראה לפני שאתה יוצא לרחוב.

    8. 1

      לתגובה מס 6 משתמש אנונימי. בתשובה לשאלה מדוע אמר כך מרן. בודאי שאין לנו את היכולת להסביר ולהיות הדוברים שלו. אך דבר אחד ברור, כל מי שראה את הקלטת, מבין ורואה שיש מגמה בשאלות שנשאל הרב, וכן השואל מוביל את הרב לכיוון מאד מסויים. כמו כן שמעתי את אבישי בן חיים פרשן לעניני ש"ס או חרדים, שאומר, שבהסרטה הזו הקריאו לפני מרן כתבה, או מאמר שלו באיזה עיתון, שעסק בחזרת ר' אריה לש"ס. ואומר אבישי בן חיים שבכתבה מפורש שדרעי ביקש מאחיו להוריד את הענין של המפלגה, אך הדברים הוצגו לרב כאילו דרעי כן רוצה להקים את המפלגה. והרב הבין שיש כאן מהלך נגד רצונו. ולכן נראה לי שהרב התבטא בלשון רשע כלפי דרעי. אך שאר הדברים שאמר שם הרי הסביר שמבחינת הבוחרים הוא חושש שעלול להזיק אם דרעי יחזור בגלל הציבור שקונה את האשמות שהיו נגד דרעי, ואז אחוזים מסויימים לא יצביעו ש"ס.
      נ.ב. אם הרב התבטא כך לפני שפתחו מפלגה מקבילה, ויצרו מחלוקת, מה היה אומר היום… נקודה למחשבה